Atatürkçü Düşünce Derneği

Atatürkçü Düşünce DerneğiHadise, Keşan’da yaşanıyor… Hemen her şehirde ve ilçede olduğu gibi, Keşan’da da Atatürkçü Düşünce Derneği var. Ne iş yapar bu dernek?
Atatürk devrim ve ilkelerinin, bugün olduğu gibi, gelecekte de egemen olmasına katkı sağlar. Sivil toplum kuruluşudur. Gönüllüler çalışır. Öğretmen, eczacı, diş hekimi, esnaf, çiftçi, işadamı, ev kadını…

Keşan Atatürkçü Düşünce Derneği’ne bir öğrenci gelir… Burs ister. Neden? Anlatır…
“Babam,iş kazası geçirdi. Sakat kaldı. Tazminatsız olarak işten çıkarıldı. Şu anda çalışamıyor… Eğitim masraflarımı karşılaması mümkün değil. Bundan…”

(Buraya bir parantez açalım… Atatürkçü Düşünce Derneği’nden burs isteyen öğrencinin, başvurusunu bizzat yapması şart… Çünkü “aracı” ve “ricacı” kabul edilmiyor. Yani, torpil yasak… Devam edelim.)

Öğrenci başvurusunu yapar. İncelenir. Görülür ki, çocuk doğru söylüyor. Hemen burs verilir. Nasıl verilir? Bankadan… Öğrenciye bir ATM kartı verilir. Burs, öğrencinin adına açılan hesaba yatırılır. Öğrenci, her ay düzenli olarak bankanın istediği şubesine gider ve bursunu çeker.
Neden böyle?
Zorunlu şartlar nedeniyle yardıma muhtaç olan çocukları, Dernek çalışanları ile sürekli yüz yüze getirmemek ve öğrenciyi rencide etmemek için…

5 ay geçer…
Her ay para yatar.
Çocuk çeker.

Bir gün bir adam gelir, aynı, Keşan Atatürkçü Düşünce Derneği’ne.
Koltuk değnekleriyle.
Anlatır…
“Ben, burs verdiğiniz şu şu öğrencinin babasıyım. İş kazası geçirdim. Gördüğünüz gibi, sakat kaldım. Çalışamadım. Bir lokma ekmeğe muhtaç hale gelmiştik… Evladıma sahip çıktınız. Hakkınızı ödeyemem… Ama şöyle bir gelişme oldu. Beni tazminatsız olarak işten atan işvereni, mahkemeye vermiştim. Davayı kazandım… Faiziyle birlikte tazminatımı aldım. Devlet de, malul maaşı bağladı. Evimize yeniden ekmek girdi.”
Sonra?
Sonrası şu…
“Evladıma verdiğiniz bursu topluca geri ödemek istiyorum. İster iade olarak alın, ister bağış olarak… Benim durumuma düşen başkaları da faydalansın.”

Öder parayı… Fazlasıyla.

Bu hadise, Keşan’da yaşandı.
Ama, emin olun, Türkiye’nin dört bir yanında, devamlı yaşanıyor…
Atatürk’ün kurduğu bu ülke, bu tür insanlarımız sayesinde ayakta duruyor.

Herkes elini taşın altına koyamaz.
Ya fırsatı olmaz…
Ya maçası yetmez…
Anlarım.
Ama herkes, elini cebine atabilir.
Karınca kararınca…

Atatürkçü Düşünce Derneği Genel Merkezi’nin telefonları :
0312-232 43 52
0312-232 43 44

“Atatürkçü Düşünce Derneği” üzerine 26 yorum

  1. bu olay beni gerçekten çok etkiledi büyük türk insanının bu büyük davranışı dilerim herkese örnek olur.

  2. ben düzce üniversitesi akçakoca turizm işletmeciliği ve otelcilik 2.sınıf ogrencısıyım.babam memur.annem calısmıyo.ew hanımı.benden 1 yas buyuk ablam war we o da konyada okuyo.tek maasla gecınmeye calısıyoruz.we gercekten cok zorlanıyoruz.bursa ıhtıyacım war.yardımcı olursanız cok sewınırım.sımdıden tesekkkurler.

  3. ben dumlupınar ünivrstsinde maden mühendisligini okuyrum.babam memur annem ev hanmı tek gelir okul masraflarmı zor karşılyor.onn için szden geregnn yaplmasnı rica edyrum.teşekkürler.

  4. BEN ANKARA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİL EDB. BÖLÜMÜNDE OKUYORUM.BABAM MEVSİNLİK İŞÇİ ANNEM EV HANIMI KARDEŞİMDE ÖSS’YE HAZIRLANIYOR.MALUM ANKARA ŞARTLAR BELLİ VE BURSA İHTİYACIM WAR.GEREGİNİN YAPILMASINI RICA EDIYORUM.TEŞEKKÜRLER

  5. ben konya da uluslararası ilişkiler bölümü hazırlık sınıfında okumaktayım.babam malulen yurt dışından emekli.annem ev hanımı.1 ablam var evli.ailem masraflarımı karşılamakta zorlanıyor.hem aileme yük olmamak için hem onlara yardımcı olmak için bursa ihtiyacım var.part time işde yada yazın tam gün işde de çalışabilirim.gereğinin yapılmasını rica ediyorum. teşekkürler

  6. ben mersin üniversitesi okul öncesi öğretmenliği 3. sınıf öğrencisiyim.babam işsiz.annem ev hanımı.3 okuyan kız kardeşiz.masraflarımızı karşılayamıyoruz.hiçbir kurum ve kuruluştan burs almıyorum.gerçekten bursa ihtiyacım var.duyarlılığınızı bekliyorum.şimdiden teşekkürler…

  7. ben uludağ üniversitesi tekstil mühendisliği 1. sınıftayım babam 4 ay önce vefat etti annem ev hanımı ağabeyim ve ikiz kardeşim de üniversite öğrencisi bu yüzden bursa ihtiyacım var yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

  8. merhaba bu siteyi açanlara gerçekten çok tşkr edrim.ben artvin hopadan geldim ankara hacettepe üni bu sne kazandım.babam emekli malumunuz emekli lere ne kadar maaş bağlandığı belli…bunu babamd abiliyo zaten beni deburaya babam ve amcam yönlendirdi.şua anda akrabamda kalıyorum ama nereye kadar.sizden abu yüzden burs istiyorum zaten ankara yı yeni geldiğim için atatürkçü derneğini bilmiyorum yoksa kendim gelip başvuru yapıcaktım şimdiden teşkr ederim…

  9. merhaba ben ceylan tokatlıoglu ıstanbul unıversıtesı 3. sınıf ogrencısıyım 3 kardesız annem ve babam ayrı annem ev hanımı bursa cok ıhtıyacım var corlu/tekırdagda oturuyoruz.eger yardımcı olabılırsenız cok sevınırım.bu sıze ılk basvurum umarım yardımcı olabılırsınız gercekten ıhtıyacım var sımdıden tesekkurler

  10. slm ben kayseriden mustafa burs istiyorum babam emekli ama karsılayamıyor sizden geregınızi yapmazını rica eder ve tşk ederim

  11. ben kayseri erciyes üni. tarih bölümünü kazandım babam çiftçi annem ev hanımı gelirimiz bir üniversite öğrencisini okutmak için elverişsiz acil bursa ihtiyacım var yardım larınızı dört gözle bekliyorum şimdiden teşekkürler……

  12. ben avanostan gülsemin erciyes üni. kazandım babam çiftçi annem ev hanımı bursa ihtiyacım var yardımlarınızı bekliyorum ..teşekkürler…

  13. ben avanostan elif ankara üni. kazandım ailemin ekonomik durumu beni okutmak için elverişsiz düzenli bir bursa ihtiyacım var bu konuda yardımlarınızı ve bilgilerinizi bekliyorum şimdiden ilginiz için teşekkürler….

  14. ben ağrı-doğubayazıttan tufan bu yıl kafkas ünüversitesi acil yardım teknikerliği ve ambulans kazandım 10 kardeşiz babam çiftçi abim pamukkale ünüversitesi sosyoloji bölümü okumakta gelirimiz okumamı karşılamıyor bursunuzdan yararlanmak istiyorum

  15. merhaba ben safiye avcı bu yıl gazi ünüversitesi çocuk gelişimi ve eğitimi öğretmenliğini kazandım ablamda gazi ünüversitesi sosyal bilgiler öğretmenliği 3. sınıfa geçti babam emekli başka gelirimiz yok okuyabilmem için bursunuzdan yararlanmak istiyorum

  16. Hadi ama, nerede kaldı burslarımız? Sabrımız tükeniyor…

  17. merhaba ben selçuk ünıversitesi anaokulu öğretmenlıgı 3. sınıf oğrencısıyım kardesımde bu yıl ünıversıte sınavını kazandı 6 kısılık bır aileyız dıger kardeslerımde okuyor babam gıderlerımızı karsılamakta cok zorlanıyor bu8rsunuza cok ıhtıyacım var duyarlılıgınız ıcın sımdıden tesekkurler

  18. Celal Bayar Üni. işletme 2.sınıf öğrencisiyim bursa ihtiyacım va ryardımlarınız için şimdiden teşekkürlerimi sunarım.

  19. Merhabalar,
    Hacettepe üniversitesi Almanca Matematik öğretmenliğinde okuyorum babam tesisatçı aynı üniversitede okuyan bi kardeşim daha var Askeri okuldan ayrılmam nedeniyle tazminat ödemek zorundayım bu yüzden babamdan okulum konusunda yardım alamıyorum çalısarak okumaya çalışıyorum.Bir bursa son derece ihtiyacım var.
    Saygılarımla.

  20. ben ankara üniversitesi siyasal bilgiler fakültesini kazandım.bursa ihtiyacım var,yardım bekliyorum.sağolun.

  21. okuyan ıkı kardesım var masraflarımı ailem karsılayamıyor bursa ihtiyacım var

  22. ankara üniversitesi hukuk fakültesini kazandım. gazi çocuğuyum ve 7 kardeşiz ailem masraflarımı karşılayamıyor. yardımlarınızı bekliyorum.

  23. BEN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ,RST BÖLÜMÜ SON SINIF ÖĞRENCİSİYİM.BABAM VEFAT ANNEM DUL MAAŞI ALMAKTA(130 YTL) BENDEN BAŞKA 2 ÖĞR. KARDEŞİM VAR.DESTEKLERİNİZİ BEKLİYORUM.SAYGILAR

Yorumlar kapalı.